23948sdkhjf

Nytt varumärke för Husqvarna Construction Products

Husqvarna Construction Products, som ingår i nyligen börsnoterade Husqvarnakoncernen, väljer nu att samla sina varumärken under ett enda gemensamt varumärke: Husqvarna.
Detta innebär att varumärkena Dimas, Partner och Target fasas ut med start i början av 2007. - Genom att fokusera på ett enda varumärke kan vi tydligt visa vår styrka på marknaden, och av alla upplevas som ett starkt, globalt varumärke. Våra styrkor har historiskt sett varit produktutveckling, global distribution samt service och support. När vi nu investerar alla våra resurser i ett enda varumärke blir vi ännu starkare på dessa punkter, säger Anders Ströby, VD för Husqvarna Construction Products. Lanseringen av Husqvarna kommer att genomföras samtidigt i hela världen och inleds med reklamkampanjen ”Do you see the difference” i början av 2007. Från och med årsskiftet kommer produkterna att bära den nya logotypen och levereras i Husqvarnafärgerna orange och grått. Under första året kommer dock viss dubbelbranding att ske. Allt för att göra övergången så smidig som möjligt för kunderna. - Genom bytet till ett varumärke kommer vi att synas mer, få en tydligare profil och uppfattas som ett företag. Våra kunder får bättre service och support och vi kan erbjuda fler nya produkter, säger Anders Ströby. Varumärket för stenindustrin, Diamant Boart, kommer däremot inte att förändras. - Diamant Boart är vårt starka globala varumärke för stenverksamheten inom Husqvarna Construction Products, som är en helt separat business med egna kunder och försäljningsorganisationer. Det är av yttersta vikt att vi behåller vaumärket Diamant Boart för denna verksamhet, säger Anders Ströby.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062