23948sdkhjf

Tar hjälp av smarta glasögon

Här är en lite annorlunda metod för att korta ned maskinstoppen.
För en industriell tillverkare kan långa maskinstopp kosta mycket pengar eller i värsta fall leda till att kunder helt förloras.

I vissa fall kan ta det 48 eller i sämsta fall 72 timmar före det att kunden får hjälp. Ska produkter ut till kund kan det innebära att maskinen blir helt stillastående.

Karlstadbaserade Carlstad Machinetools tog kontakt med ett team i Australien och arbetade i ett halvårs tid med att ta fram ett par smarta glasögon.

– Om ni får problem med er maskin är det bara att sätta på er dessa glasögon och ringa oss. Glasögonen är utrustade med en inbyggd kamera som kan sända live video i 1080p via wifi och 4G. Genom dessa kan vår serviceavdelning se det ni ser och snabbt guida er för att lösa problemet. Glasögonen är CE-märkta och gjorda för industri, säger Alexander Klevenfeldt vid företaget, enligt ett pressmeddelande.

Lösningen kallas SGS, Smart Glasses Service, och den lanseras nu för den svenska marknaden.

Carlstad Machinetools köper och säljer nya och begagnade verktygsmaskiner. De jobbar med saker som produktionsteknik, demontering och montering av maskiner, transporter, installationer, igångkörningar och laseruppriktning.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11