23948sdkhjf

Partnerskap för att optimera underhållet

Ultimo och XMReality ingår ett partnerskap för att tillsammans underlätta underhållet ute på olika anläggningar. AR-glasögon kombinerat med EAM, kan det bli fel?

Programvaruleventören Enterprise Asset Management Ultimo hjälper support och underhållstekniker att få bättre koll på sin information. Ultimos molnplattform hjälper tekniska lösningar att maximera informationstillgänglighet och öka produktiviteten.

- Våra respektive mjukvarulösningar passar bra ihop och våra affärsmodeller är väldigt lika. Jag tror starkt på att den kombinerade produkten kommer att tas emot väl av marknaden. XMReality får också en ny försäljningskanal genom detta partnerskap, förklarar Jörgen Remmelg, vd på XMReality, i en kommentar.

XMRealitys remote support-verktyg möjliggör kommunikation mellan kollegor och externa experter för att lättare kunna guida, inspektera, verifiera eller felsöka problem på distans. XMReality Remote Guidance låter instruktörer och operatörer se vad en kollega på fältet ser via exempelvis mobil eller AR-glasögon.

- XMReality gör remote support på fältet enkelt, utan att experter behöver fysiskt besöka platsen. Detta sparar tid för resursintensiva företag med en stor mobil arbetsstyrka. Genom att koppla ihop Ultimo och XMReality blir det ännu enklare att utföra en arbetsorder från Ultimo, vilket hjälper kunder att optimera kommunikationen och förbättra effektiviteten i deras underhållsprocesser, säger Patrick Beekman, partner solution manager på Ultimo i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109