23948sdkhjf

Möt utställare från Underhållsdagarna

Efter en digital mässa under våren är det nu dags för Underhållsdagarna på plats. Den 17-18 november samlas underhålls-Sverige på Skogshem och Wijk i Stockholm för att lyssna till intressanta talare och träffa taggade utställare.

Easy-laser - Precision genom enkelhet

En av årets utställare är Easy-laser som tillverkar och levererar laserbaserade mät- och uppriktningssystem. Ambitionen är att utveckla lättbegripliga produkter gjorda för att snabbt och enkelt kunna utföra exakta mätningar och rikta upp alla typer av maskiner med högsta precision. Vi har pratat med Silje Langhelle, försäljningschef Easy-laser som berättar mer om bolaget och känslan inför kommande mässa.

- Easy-lasers styrka är vår användarvänlighet. Vi producerar laserbaserade system för avancerad mätning, fast med enkel programvara. Alla ska kunna använda sig utav en laser, säger hon.

Easy-laser har mycket på gång. Fokus ligger på framtagandet av nya produkter, men exakt vad det är och när det släpps får vi fortsätta vara nyfikna på. En av höstens händelser är Underhållsdagarna.

- Vi är väldigt taggade inför Underhållsdagarna. Det är länge sedan vi har kunnat möta upp ansikte till ansikte med kunder och kontakter inom branschen. Vi vill gärna höra hur det har gått för alla under pandemin och vilka utmaningar de har stött på, och hur folk har klarat sig. För oss har det gått över all förväntan försäljningsmässigt, men utbildningar och personliga kontakter har blivit lidande förstås. Vi förväntar oss input om nuläget från andra utställare och deltagare och är redo att lyssna.

Silje Langhelle, försäljningschef Easy-laser. Foto: Kristina Lindén/Easy-laser

Kaeser Kompressoren - Tryckluft är hett

Det har varit två långa år sedan vi träffade Kaeser Kompressoren fysiskt på Underhållsdagarna 2019. Tiden under pandemin kan förklaras som tråkig, men stabil för bolaget. Marknaden för tryckluft är fortsatt het.

- Både år 2020 och 2021 har varit bra år resultatsmässigt, men de fysiska besöken har givetvis gått ner. Det har blivit många samtal via webben och telefonen, berättar Magnus Wester, servicechef på Kaeser Kompressoren.

Bolagets styrkor är kvalitéten på produkten, en effektiv och slimmad organisation som samarbetar och effektiv problemlösning för kunderna. En självklar del för bolaget är att synas, vilket det nu är dags för på mässan.

- Det är alltid roligt att delta, det är många intressanta föreläsare och bekanta kunder. Förhoppningen är att knyta ännu fler kontakter på Underhållsdagarna, säger Magnus.

Magnus Wester, servicechef på Kaeser Kompressoren. Foto: Privat

Intersale - Problemlösare inom hydraulik, pneumatik och smörjsystem

Intersale har som målsättning att kunna lösa stora som små problem inom hydraulik, pneumatik och smörjsystem. När de kommer till Underhållsdagarna är det precis det de ska visa upp. Känslan inför mässan är positiva.

- Vi hoppas på intressanta föreläsare och att träffa andra utställare samt att skapa nya kontakter, förklarar Göran Nyström, vd Intersale.

Pandemitider har förhindrat besök hos kunderna på hemmaplan samt försenat leveranser, ett problem som fortfarande råder. Intersale har klarat sig bra, men sett en viss nedgång. Nu ser det ljusare ut, vilket kan förklaras genom bolagets styrkor.

- Vi är ett mindre företag som har en stor kunskap inom våra områden. Vi står på flera ben vilket gör att vi anpassar oss till marknaden snabbt.'

Intersale i Norrköping. Foto: Intersale

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095