23948sdkhjf

Gruvbolag satsar på kriskommunikation

Ett av Sveriges största gruvbolag har beställt ett kriskommunikationsverktyg som ska nå alla medarbetare vid en olycka.

Verktyget från Flowscape heter C-One och ingår som en del i ett koncept för att, i händelse av en incident, nå alla medarbetare inom några sekunder.

Läs också: Ditt företag kan bidra till att lösa kapacitetsbristen i elnäten

Från webverktyget kan centralvakten trycka ut ett meddelande till alla digitala skyltar och interaktiva white boards inom ett område samtidigt som alla som befinner sig där får en larmsignal i mobilen tillsammans med ett prioriterat SMS.

De får då direkt veta om det är ett brandlarm eller ett gaslarm och vad de ska göra vid det aktuella scenariot.

Under hela krishanteringen används C-One för informationsspridning till de berörda anställda och för kommunikation och arbetsledning inom kristeamet. C-One används också för att detektera om det är några kvar i huset efter utrymmningen.

Om någon råkar illa ut på anläggningen kan de trycka på en larmknapp via en mobilapp Centralvakten får då ett meddelande om vem som larmat och var personen befinner sig.

– Äntligen känns det som vi har hittat rätt med paketeringen av C-One, som numer ingår i smarta-kontors-lösningen. Med denna order rullar kunden ut C-One i den fastighet där det nya digitala kontorskonceptet utvärderas och fintrimmas. När detta är klart planerar kunden att utöka lösningen till alla sina kontor, vilket skapar en stor potential för Flowscape, säger vd och grundare Peter Reigo.

Affären genomförs tillsammammans med Flowscapes partner Ricoh. Denna första order gäller ett av kundens kontor och har ett ordervärde på 200 000 kronor över kontraktets 42 månader.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.109