23948sdkhjf

Affärssystemet har fått över 500 förbättringar

IFS har byggt en ny version av IFS Applications 10 för att hjälpa kunderna att kapitalisera på trender som bland annat IoT.

Systemet är byggt för att företag ska kunna dra nytta av disruptiva trender som automation och uppkopplade enheter, och ska även öka tjänsteförsäljningen.

Nyheter i den uppgraderade versionen av IFS Applications 10 är bland annat:

  • IFS Aurena - en browserbaserad användarupplevelse med ett intuitivt gränssnitt, som sätter konsumenten i första rummet för att öka produktiviteten och engagemanget hos de anställda, uppger IFS.
  • Chatboten IFS Aurena Bot, som baseras på artificiell intelligens, gör det möjligt för användare att interagera med systemet via antingen tal eller text. Chatboten kan användas via kommunikationsverktyg som Skype, Facebook Messenger, med flera.
  • Satsningar riktade mot serviceinriktade organisationer; i synnerhet för tillverkare med servicebehov och eftermarknadshantering, samt serviceföretag i behov av en skräddarsydd lösning för deras affärsmodell. Servicearbeten och offerter kan hanteras direkt i CRM-modulen och förbättrat stöd ges för arbeten där flera personer är involverade eller som fördelats över flera insatser.
  • Behovsdriven MRP (Material Requirements Planning) är en förlängning av traditionell MRP. Genom att introducera strategiska lagerbuffertar kan företagens ledtider reduceras och bli mer behovsdrivna istället för att förlita sig på osäkra prognoser.
  • Öppna API:er organiserade efter mikrotjänster gör det enkelt att integrera data och processer i affärssystemet med IoT- och AI-tekniker, Microsoft Office365 och de flesta andra moderna moln- och SaaS-lösningar.

Det uppgraderade affärssystemet har implementerats av fem pilotkunder. Neville Chapman, Business development director på Volac, kommenterar:

-En av de stora fördelarna med IFS Applications 10 har varit IFS Aurena, som gör det möjligt för användare att jobba effektivt oavsett vilken enhet de använder eller tid på dygnet. Tillsammans med IFS Lobby kan användarna nu komma åt den information de behöver på ett enkelt sätt. Vi utvecklar visuella strategiska KPI-paneler som hämtar data direkt från IFS och som låter oss dyka djupt ner i relevant information. Genom att använda dessa paneler tillsammans med relevanta Lobby-översikter kommer vi kunna få ut reella värden ur våra systeminvesteringar.

Läs mer om: IFS
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062