23948sdkhjf

Siemens utökar fjärrservice

Siemens tjänst Servicecenter innebär fjärrservice av energi- och komfortlösningar hos fastigheter. Under det senaste året har fjärrservicelösningarna bidragit till besparingar på 109 MSEK över ett fastighetsbestånd på 6 miljoner kvm hos företagets kunder. Nu utökas servicecenter med tjänsten larmövervakning, även denna på distans.

Servicecenter innebär att servicetekniker och kvalificerade ingenjörer genom fjärrövervakning direkt kan justera och optimera alla relevanta parametrar i en fastighets installerade system för energiförsörjning, komfort och larm. Insamlad data ger även möjlighet till att göra förebyggande analyser för mer effektiva lösningar framåt.


Larm är kostsamt, och den nya larmtjänsten som hanterar både brandlarm och larm från komfortsystem syftar till att både minska antalet och erbjuda de mest effektiva åtgärderna vid larm, vilket bidrar till att spara både tid och kostnader för såväl kunder som för Siemens själva. Genom att vara fjärruppkopplade mot en kunds fastighetssystem tar Siemens Servicecenter emot alla larm och avsteg från normal drift och kan genast felsöka och återkoppla när något inträffar. Kunderna får även tillgång till telefonsupport.


I och med den fortsatta satsningen på Servicecenter fortsätter man att öka fokus på tjänster och underhåll av redan installerade lösningar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.344