23948sdkhjf

Så förbereds det för Norrbotniabanan

Trafikverket stuvade om i entreprenaderna, för att spara tid och underlätta logistiken i ett projekt som kommer att bli intensivt. – Vi ska schakta två miljoner ton och bygga två tunnlar på två år, det är ganska tajt.
Umeå. Jan Lundberg var relativt färsk på Trafikverket när han började jobba med ett av landets allra största projekt – Norrbotniabanan.

Projektet hade redan fått tämligen fasta former och byggstarten hägrade när han fick se planeringen.

– Sträckan Umeå- Dåva var indelad i tre entreprenader: tunneln, rälsen samt broarna och schakterna, säger han.
...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på UochD och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.109