23948sdkhjf

Ny serviceorganisation etableras

Interoll etablerar en ny serviceorganisation vid namn Global Lifetime Service. En central serviceenhet i Sinsheim, Tyskland, ansvarar hädanefter för den europeiska hanteringen av reservdelar och reparationer, underhåll, installationstjänster och utbildningsåtgärder.

Centralt i den nya organisationen är det nya centrallagret för standardreservdelar i Ketsch nära Heidelberig, som av en logistikpartner. 90 procent av de driftskritiska reservdelarna för nyckelprodukterna finns på lagret. Närheten till Frankfurts flygplats säkerställer snabb leverans av komponenter för Interrolls europeiska kunder. 

Global Lifetime Service omfattar cirka 100 kvalificerade Interroll-servicetekniker i de europeiska dotterbolagen samt certifierade partners som ansvarar för att utföra underhålls-, reparations- och installationstjänster i hela Europa. 

 - Kundnöjdhet är vår högsta prioritet, så det är bara logiskt att utöka våra tjänster. Med omorganisationen av vår serviceorganisation för systemintegratörer ökar vi inte bara effektiviteten och prestandan i vår kundtjänst. Vi skapar även grunden för att kunna utveckla och erbjuda framtida innovationer inom servicebranschen ännu snabbare, berättar Jens Strüwing, Executive Vice President Products & Technology i Interroll Group.

Serviceorganisationen kommer att supporta nya och befintliga kunder med en mängd olika slags behovsbaserade reservdelsservice och installation och underhållstjänster. Exempel på detta kan vara idrifttagning, underhåll, inspektion, reparation på plats och optimering av befintliga lösningar. Utöver det kommer online-stöd för förebyggande underhållsåtgärder och utbildningstjänster att tillhandahållas. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.057