23948sdkhjf

Pudelns kärna Ledarskap i underhåll

De flesta av oss löser eller diskuterar tekniska problem varje dag. Ibland listar vi ut den “tekniska orsaken” till problemet, vi får lite ryggdunkar för att vi lyckades och så är det inte mer med det. Tyvärr har vi inte hjälpt vår organisation speciellt mycket om vi stannar vid den tekniska lösningen. Vi har inte nått den verkliga grundorsaken till problemet, utan bara skrapat på ytan. Pudelns kärna är ofta fortfarande okänd.
Om vi har bra underhållsprocesser använder vi förhoppningsvis en bra grundorsaks-elimineringsmetod när vi löser problem. Vänta, grundorsakselimineringsmetod, är det ens ett ord? Låt oss förkorta det till GOE. (Root Cause Problem Elimination, RCPE på engelska). GOE kan göras med olika dokumentations metoder och mjukvara som stöd. I grunden är dock a...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på UochD och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094