23948sdkhjf

Eftermarknad är nyckeln till framtidens affärer

Installatörsföretagen har gjort en rapport som pekar på att eftermarknad är nyckeln till framtidens affärer.

Enligt rapporten Dubbelt upp förväntas tjänster och funktion stå för en kraftig ökning de närmaste åren. En betydande tjänst för att säkerställa funktion över tid blir service och underhåll av kundernas anläggningar.

En av anledningarna är att dagens anläggningar blir allt mer komplexa. Samtidigt blir vi mer beroende av att de alltid fungerar.

Att teckna service- och underhållsavtal redan vid upphandling är ett sätt att hålla kontakt med kunden under hela installationens livscykel och samtidigt säkerställa optimal funktion åt kunden. Och genom att erbjuda ett underhållsavtal redan från början kan installation och projektering utföras så att framtida underhåll underlättas.

Ett serviceavtal ger också möjlighet till planerade periodiska underhåll istället för akuta felavhjälpande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112