23948sdkhjf

Får uppdrag i Hammarstrand

| Av Christer Åkerlundh | Tipsa redaktionen

Svevia har fått i uppdrag av Trafikverket att bygga om Väg 323 som går genom Hammarstrand.

Vägen ska göras smalare så att den befintliga gång- och cykelvägen kan breddas. Trottoarer och kantstenar ska uppdateras. I och med detta får man en bättre och säkrare trafikmiljö för oskyddade trafikanter.

Läs också: Storsatsning på järnvägsunderhållet

– En naturlig följd av att vi gräver upp och bygger om vägen är att vi också byter ut vägens bärlager. Det betyder att vi lägger ett nytt lager av det stenmaterial som utgör den översta delen av vägkonstruktionen. Sedan lägger vi ny asfalt på.

Samtidigt som grävningsarbetet sker ska Svevia också uppdatera det befintliga VA-nätet som ligger nedgrävd under vägen.

– Det är mycket vanligt att VA-ledningar ses över och uppdateras när vi utför grävarbeten på vägar och gator. Det är ett effektivt sätt att göra allt på en gång och undvika att vägen behöver grävas upp flera gånger.

Arbetet kommer att påbörjas i slutet av sommaren och ska vara färdigt i augusti 2020.

Håll dig uppdaterad med UochD
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Metaller som känner – inte bara döda ting

Luftövervakningsradar mot terrorn

Standard för informationssäkerhet och dataskydd, GDPR

Nytt system ska stoppa oplanerade stopp

Tågtrafiken ökar lavinartat

Bröderna prisades för underhållsuppfinning

Nyhetsbrev

Karlsnäsledningen räddade sommaren – men Kallingeborna drack förgiftat vatten i åratal

Arkiv

Rullningslagerkatalog på svenska

Så ska det bli enklare att starta företag

Flytande gas i Norrland

Stor brist på tågreparatörer

Ståthögas vd nominerad till årets entreprenör

Dolda kameran på LKAB

Fossilfritt stål kommer ut på marknaden

Får förnyat förtroende

Gruvdriften säkras

Nordstjernan-bolag lägger bud på Swedol

Storsatsning på järnvägsunderhållet

Miljardförvärvet

Undersökning - medarbetare glöms vid automatisering

Rening för 360 miljoner

Vattenlösning för 50 miljoner

Kopplar aldrig ner

Förhöjd säkerhet

Samlad erfarenhet från tunnelsystemet

Årets Eldsjäl 2019

Varnar för att industrin kan halka efter

Lämnar över ansvaret för hela IT-verksamheten

Fångar avtal på 30 miljoner

Bättre järnvägsunderhåll spås genom ägarbyte

Nordisk nätplanering för att nå klimatmålen

Lyfter underhåll till en ny nivå

Publicerar riktlinjer för att driftsäkra OT 

Viktig kulvert vittrar

Gör ny men anrik arena driftsäker 

Vinner drift- och underhållsuppdrag

Se alla Företagens egna nyheter

Effekten av plasmabehandling på feta plaster

Inbjudan till workshop gällande avmagentisering 26 & 27 nov

Nodds magnetsystem visualiserar underhållsarbete

Så väljer du rätt dispenseringsnål till din vätskedosering

Mycket smidigt simulerings instrument endast 1700 SEK.

Vår miljötekniker blir intervjuad ang. substitution av RISE

G A Lindberg är på plats hos Productronica Mässan i Mûnchen

Att använda silikonskum till tätning och packningar

Profibus repeater MULTIrep

Silikonisering av nålar - Minskar friktionen avsevärt!

Limma Silikon - så får du bäst resultat, vi ger dig tipsen!

Lyckad föreläsning på SSG Hydraulikdagar i Borlänge

Hydrauloljor & Varnish – en tickande bomb

SKF knyter tätare band med RS Components

RS Components blickar norrut och fokuserar på närhet till ku

CERTEX inleder samarbete med Engh Mek

29 oktober startar KTH-kursen Industriell limningsteknik

RS Components lanserar mångsidig gateway för Industriell IoT

G A Lindberg renoverar labbet - Nya labbtjänster inom kort!

RS Components ingår globalt avtal med Maxim Integrated

Utbildningsvecka hos RISE 2019: Fogning av multimaterial

G A Lindberg - föredragshållare på SSG Hydraulikdagar

Smörjmedel för svåra förhållanden - Se här hur du uppnår en bergsäker produ...

Brandklassade lim och ingjutningsmaterial för tåg enligt EN 45545-2

G A Lindberg ChemTech söker en ny Miljötekniker till Stockholm

Sänd till en kollega

0.15