23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på UochD
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Smarta glasögon stärker servicen

Med modern augmented reality-teknik (AR) kombinerar tillverkaren Lagafors två goda ting.

Detta skriver Hallands Affärer.

- Samtidigt som vi sparar mycket pengar gör vi också en stor insats för miljön, säger Magnus Elmblad, vd Lagafors rengöringssystem som ger mervärde åt livsmedelsindustrin.

Med hjälp av AR-glasögon kan kunder och återförsäljare bli guidade av en servicetekniker som befinner sig på huvudkontoret i Laholm.

Enligt företagets hemsida levererar Lagafors färdiga hygienkoncept, från stationära och mobila rengöringssystem till diskmaskiner och tillbehör.

Affärsidén är allt från produktion och installation av enstaka komponenter till idé, lösning och konstruktion av stora centrala rengöringssystem.

Produkterna är rengöringsutrustning, högtryckstvättar, Snabbkoppling/Insticksnippel, mellantryckspump och rengöringsutrustning.

Fördelar med Lagafors TRS:

• Effektiv kundsupport

• Snabb felsökning

• Gör det lättare att hitta och avhjälpa mindre problem

• Minskar behovet av akuta resor, vilket håller nere kostnaderna samt bidrar till en bättre miljö

• Interaktivt träningsverktyg för distributörs/kunds servicetekniker

BREAKING
{{ article.headline }}
0.127