23948sdkhjf

Uppkopplade musfällor för bättre service

Anticimex har börjat sätta ut uppkopplade råttfällor som berättar när de kräver tömning, batteribyte eller annan service. Se där en annorlunda användning för IoT!

För det globala skadedjursföretaget Anticimex är det viktigt att erbjuda kunderna bästa tänkbara service. Därför erbjuder nu företaget SMART-konceptet med digitala fällor utrustade med sensorer som är anslutna till internet. Sensorerna rapporterar rörelser, fångster, batterinivåer och andra data.


För att ytterligare förbättra kundservicen har Anticimex börjat använda IFS IoT Business Connector, som tar emot datan från fällorna, analyserar uppgifterna i Microsoft Azures moln, vilket sedan utmynnar i serviceåtgärder i IFS Applications. Anticimex kan vidta omedelbara åtgärder så snart IoT-lösningen indikerar ett kommande servicebehov. Slutresultatet är bättre kundservice, lägre kostnader och förbättrad aktualitet vid leverans av tjänster.


Till att börja med har Anticimex satt ut 3000 digitala fällor i Finland. Nästa steg blir att börja använda IFS IoT Business Connector i fler länder. De ska även börja använda IFS Mobile Workforce Scheduling ™ för att optimera scheman och resvägar för sina fälttekniker och därigenom förbättra servicenivåerna ytterligare.


- Vi ser en enorm potential när det gäller att utnyttja IoT för att erbjuda intelligenta lösningar för bekämpning av skadedjur. Genom att mata sensorinfångad data via IFS IoT Business Connector till vår affärssoftware IFS Applications kan vi reagera mycket snabbare på servicebehov och till och med arbeta proaktivt för att förebygga problem innan de uppstår, säger Anticimex CIO Daniel Spahr.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094