23948sdkhjf

Öppet hus i Spångs nya servicecenter

Spångs ProcessTeknik storsatsar framåt. Man har öppnat ett nytt servicecenter i Gävle. I torsdags förra veckan hade man öppet hus.
Uppemot ett 80-tal kunder tog sig den dagen till det nyöppnade servicecentret på Atlasgatan i Brynäs industriområde i Gävle.

Där berättade platschefen, tillika företagets grundare, Tommy Spång och den övriga personalen om företagets verksamhet i Stockholm, Uppsala och Gävleborgs län.

Spångs uppgraderar alla typer av roterande utrustning, oavsett fabrikat, och jobbar även med all typ av tätningsteknik och kompositbeläggning på metall och betong. I Gävle finns en komplett serviceverkstad, ytskydd, komposithall och lager. På huvudkontoret i Stockholm finns en komplett serviceverkstad och lager.

Kunderna finns inom bland annat processindustrin, VA-sektorn, kraft- och värme och verkstadsindustrin.

Spångs ägs numera av den globala aktören Chesterton och ingår i deras svenska nätverk, där nio andra företag, och Chesterton själv, finns med. Den lokala förankringen är viktig för dem alla.

Spångs fokuserar på driftsäkerhet, energieffektiviseringar och miljö med funktionslösningar. Det helhetskoncept som företaget jobbar med, FluidEfficiency, optimerar systemens kapacitet och ökar driftsäkerheten samtidigt som underhållsbehovet, energikostnaderna och utsläppen av växthusgaser minskar.

- Ska man kunna jobba med ett koncept som innehåller allt detta så krävs det resurser, utförare. Det är därför vi har öppnat vårt nya servicecenter i Gävle. Men allt är inte konceptuppdrag, vi utför också reparationer och uppgraderingar, säger Tommy Spång till U&D.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063