23948sdkhjf

Ejderstedts utvecklar kundsupporten.

För snabbare support till sina kunder använder nu Ejderstedts XMRealitys mjukvarulösning för experthjälp på distans. Den baseras på augmented reality-teknik.

Ejderstedts, som ligger i Tenhult, 12 kilometer sydost om Jönköping, tillhandahåller maskiner och verktyg för trä och materialbearbetning. De har nu infört supportteknik från XMReality - ett företag som utvecklar högteknologiska IT-lösningar.


XMRealitys mjukvara, som bygger på augmented reality-teknik, möjliggör experthjälp på distans för underhåll av avancerade tekniska anläggningar, primärt mot den internationella tillverkningsindustrin.


Ejderstedts supporttekniker kan nu, från Tenhult, lotsa kundernas maskinoperatörer eller egna tekniker fram till en lösning på det aktuella problemet. För att det ska fungera behöver kunderna en Androidtelefon eller en surfplatta med XMRealitys app nedladdad. En månadslicens behövs också.
Oavsett om felet är mekaniskt, elektriskt eller styrtekniskt kan Ejderstedts supporttekniker med sin virtuella närvaro hjälpa kunden fram till problemlösningarna. Behövs det så skickar också Ejderstedts ut tekniker på plats. De kan då använda supportteknikerna i Tenhult som extra support.


Ejderstedts hette ursprungligen EJDERSTEDT & FRÖDING AB. De bildades i Stockholm i mitten av 1950-talet. I början av 60-talet flyttades företaget till Jönköping och 1969 byttes namnet till det nuvarande.


Foto: Ejderstedts

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063