23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Panasonic Toughbook storsatsar för att helt eliminera driftstopp

Nya investeringar i Cardiff och Budapest stärker Panasonics engagemang för TOUGHBOOK-support under hela livscykeln – från lösningsdesign och driftsättning till service och innovation i realtid i edge-miljö.

I takt med att mobila arbetsstyrkor i hela Europa i allt högre grad använder sig av den senaste tekniken för att erbjuda konkurrensfördelar, har Panasonic Connect Europe tillkännagett stora förbättringar av sin TOUGHBOOK-supportinfrastruktur genom att etablera dubbla service- och lösningscenter i Cardiff och Budapest.

Dagens organisationer behöver en partner för robusta mobila enheter som kan hjälpa dem att utforma, distribuera, underhålla och utveckla kompletta mobilitetslösningar Från framväxten av edge-baserad AI till den växande kapaciteten hos 5G kräver team i frontlinjen mer av sin teknik – och supporten bakom den.

"Våra kunder förändrar hur de arbetar ute på fältet. I takt med att realtidsdrift blir allt vanligare får driftstopp helt enkelt inte ske. Därför satsar vi ännu mer på vår Service and Solutions Center-modell – för att kunna erbjuda praktisk support, regional resiliens och de tjänster under hela livscykeln som våra kunder behöver för att ligga i framkant,” säger Jon Tucker, General Manager of Engineering på Panasonic TOUGHBOOK.

Det sedan länge etablerade Cardiff-centret – nu omdefinierat som ett service- och lösningscenter – fortsätter att betjäna brittiska kunder, samtidigt som det utökar sin kapacitet för hanterade tjänster för att stödja tillväxten av Panasonics TOUGHBOOK-verksamhet i Europa. Detta inkluderar allt från iscensättning och paketering av hårdvara till proaktiv enhetsövervakning och flotthantering. Panasonic hanterar i allt högre grad hela mobila anläggningar, med skräddarsytt stöd som alltid är tillgängligt för affärskritiska verksamheter.

Dessutom har Panasonic investerat i ett servicecenter i Budapest som ska fungera som ett centralt servicenav för TOUGHBOOK-kunder på hela det europeiska fastlandet. Centret har under de senaste två åren tillhandahållit service och underhåll för Panasonics affärsenheter för visuella lösningar och fabrikslösningar. Med tillagd lokal expertis inom robust mobil teknik förbättrar det Panasonics förmåga att leverera snabb utrullning, reparationer och support av TOUGHBOOK över hela kontinenten.

Donald Maidment, Head of Customer Service på Panasonic Connect Europe, förklarar: "Vi har alltid tagit fullt ansvar för service och prestanda för våra TOUGHBOOK-enheter – och det är vad som skiljer oss från mängden. Med den här investeringen utökar vi det åtagandet. Till skillnad från konkurrenter som outsourcar supporten har vi en direktlinje till våra kunder under hela livscykeln för deras mobila enheter."

Panasonics expansion stöder den snabba utvecklingen av fältteknik. Nu när AI-modeller körs i edge-enheter och 5G möjliggör anslutning i realtid flyttar organisationer mer intelligens och beslutsfattande närmare servicepunkten. Detta skapar större affärseffektivitet – men ökar också pressen på tekniken att prestera, överallt och utan problem.

"Våra service- och lösningscenter är byggda för att möta denna utmaning", tillägger Tucker. "De är så mycket mer än reparationer och underhåll – de är nav för moderna mobila arbetsstyrkor."

digitalPR
Vejlsøvej 51
8600 Silkeborg
Silkeborg Kommune
Danmark

Sänd till en kollega

0.032